WHITMORE BioRail® EP

Biologicky odbouratelné mazivo pro oblouky železničních tratí BioRail® EP dokazuje, že nemusíte dělat kompromisy co se týče výkonu a šetrnosti maziva k životnímu prostředí. BioRail® EP se osvědčil nejen v laboratoři, ale také tam, kde je to nejdůležitější – na železničních tratích. Jeho stabilní chemické složení umožňuje čerpání i v případě nejchladnějšího počasí a drží na stíracích lištách za všech povětrnostních podmínek.

BioRail® EP obsahuje sulfonát vápenatý jako zahušťovadlo a je vhodný pro mazání oblouků kolejnic k ochraně pojížděné hrany kolejnice a okolku kol. Může být také použit k mazání ložisek a ocelových lan, zejména v ekologicky citlivých oblastech.

ASTM# Typické parametry
Třída EP 1 EP 1.5 EP 2
D-2596 Zkouška EP čtyřkuličkovým přístrojem, svarové místo (kg) 500 500 500
D-2266 Zkouška čtyřkuličkovým přístrojem, průměr vrubu (mm) 0,60 0,68 0,68
Rozsah okolní teploty, traťový aplikátor (°C) -23°C až +27°C -18°C až +45°C -0°C až >54°C
Rozsah provozních teplot, na železničním svršku (°C) -35°C až +80°C -33°C až +85°C -30°C až +90°C

Výše uvedené hodnoty jsou průměrné. U běžné výroby lze očekávat drobné odchylky, které nemají vliv na výkonové charakteristiky produktu.

Balení výrobku: sudy, vědra

  • Biologicky odbouratelné

Produkt je k dispozici ve třech třídách, z nichž všechny prošly testem biologické odbouratelnosti podle OECD 301B a jsou klasifikovány jako snadno biologicky odbouratelné.

  • Robustní ochrana proti opotřebení

Unikátní technologie mýdlového zahušťovadla produktu BioRail® EP snižuje opotřebení kolejnic.

  • Celoroční čerpatelnost

Biologicky odbouratelné základní oleje produktu BioRail® EP mají nízké body tuhnutí, což umožňuje lepší čerpatelnost po celý rok.

  • Eliminuje ucpávání stírací lišty a vznik kavitace u čerpadla

Na rozdíl od většiny rostlinných maziv nedochází u produktu BioRail® EP v průběhu času k tvrdnutí. Zachované šest let staré vzorky jsou stále jako nové.

  • Přenos maziva

BioRail® EP umožňuje vynikající přenos maziva na trati, což snižuje počet potřebných maznic podél trati a tím se snižují vaše náklady.

  • Certifikován Ministerstvem zemědělství USA (USDA)

Na biologické bázi, získalo označení Ministerstva zemědělství USA (USDA) jako BioPreferred

WHITMORE TOR Armor®

TOR Armor® je revoluční biologicky odbouratelný modifikátor tření pro temeno hlavy kolejnice (TOR FM – Top-of-Rail Friction Modifier), který podstatně snižuje hluk, opotřebení a příčné síly. Vysoké příčné síly vedou k uvolnění podkladnic a spojovacích prvků a mohou vést k převrácení vnitřní kolejnice v oblouku. TOR Armor® je navržen pro použití v nákladních a tranzitních železničních aplikacích.

Při normálním odvalování kola působí TOR Armor® jako mazivo. Když dojde ke skluzu kola, produkt okamžitě zvýší „pozitivní tření“, které sníží podmínky skluzu a vrací kola do správného valivého pohybu. Výsledkem je podstatné snížení vibrací, zvlnění a vysokofrekvenčního skřípění (pískání).

TOR Armor® neobsahuje žádná rozpouštědla ani latex. Rychle schne mezi kolem a kolejnicí v důsledku tepla vzniklého třením, ale neztvrdne v zásobovací nádrži ani na výstupních otvorech aplikátoru. Nezpůsobuje korozi zásobovací nádrže, čerpadla nebo jiných ocelových součásti. Ve většině případů je dosažitelná délka přenosu maziva 5 km (3 míle). Podstatné snížení příčné síly bylo změřeno 10 km (6 mil) od aplikátoru. Dlouhá přenosová vzdálenost často vede ke snížení počtu potřebných aplikátorů.

  • Opotřebení – Snižuje skluz, houpání (také známé jako stáčení vozidla kolem svislé osy) a zvlnění.
  • Hluk – Zabrání nebo podstatně sníží pronikavé pískání (vysokofrekvenčního skřípění).
  • Příčné síly – Výrazně snižuje poškození kolejnice snížením příčných sil a úhlu náběhu.
  • Dlouhý přenos maziva – Menší spotřeba produktu a méně potřebných aplikátorů znamená nižší náklady.
  • Celoroční použití – Jednu jakost lze používat v různých klimatických podmínkách.
  • Vyrobeno v USA

Patenty USA č. 9 617 498, č. 10 214 225 a patenty v řízení.

TYPICKÉ PARAMETRY
Viskozimetr Brookfield (vřeteno 6 @ 60 ot./min, 23°C) 15,000
Měrná hmotnost, g/cm3 @ 60°F (15,5°C) 1.270
Bod vzplanutí (uzavřený kelímek). žádný
Pevné látky % 10 – 15

Aplikované množství (na 1000 náprav)

tranzitní železnice

nákladní železniční tratě

smíšená doprava

 

175 ml

300 ml

220 ml

Vzhled hladká tmavě šedá pasta
Použitelný teplotní rozsah, °F (°C) 10 (-12) až 140 (60)