WHITMORE BioRail® EP
Biologicky odbouratelné mazivo pro oblouky železničních tratí BioRail® EP dokazuje, že nemusíte dělat kompromisy co se týče výkonu a šetrnosti maziva k životnímu prostředí. BioRail® EP se osvědčil nejen v laboratoři, ale také tam, kde je to nejdůležitější – na železničních tratích. Jeho stabilní chemické složení umožňuje čerpání i v případě nejchladnějšího počasí a drží na stíracích lištách za všech povětrnostních podmínek.
BioRail® EP obsahuje sulfonát vápenatý jako zahušťovadlo a je vhodný pro mazání oblouků kolejnic k ochraně pojížděné hrany kolejnice a okolku kol. Může být také použit k mazání ložisek a ocelových lan, zejména v ekologicky citlivých oblastech.
ASTM# | Typické parametry | |||
Třída | EP 1 | EP 1.5 | EP 2 | |
D-2596 | Zkouška EP čtyřkuličkovým přístrojem, svarové místo (kg) | 500 | 500 | 500 |
D-2266 | Zkouška čtyřkuličkovým přístrojem, průměr vrubu (mm) | 0,60 | 0,68 | 0,68 |
Rozsah okolní teploty, traťový aplikátor (°C) | -23°C až +27°C | -18°C až +45°C | -0°C až >54°C | |
Rozsah provozních teplot, na železničním svršku (°C) | -35°C až +80°C | -33°C až +85°C | -30°C až +90°C |
Výše uvedené hodnoty jsou průměrné. U běžné výroby lze očekávat drobné odchylky, které nemají vliv na výkonové charakteristiky produktu.
Balení výrobku: sudy, vědra
- Biologicky odbouratelné
Produkt je k dispozici ve třech třídách, z nichž všechny prošly testem biologické odbouratelnosti podle OECD 301B a jsou klasifikovány jako snadno biologicky odbouratelné.
- Robustní ochrana proti opotřebení
Unikátní technologie mýdlového zahušťovadla produktu BioRail® EP snižuje opotřebení kolejnic.
- Celoroční čerpatelnost
Biologicky odbouratelné základní oleje produktu BioRail® EP mají nízké body tuhnutí, což umožňuje lepší čerpatelnost po celý rok.
- Eliminuje ucpávání stírací lišty a vznik kavitace u čerpadla
Na rozdíl od většiny rostlinných maziv nedochází u produktu BioRail® EP v průběhu času k tvrdnutí. Zachované šest let staré vzorky jsou stále jako nové.
- Přenos maziva
BioRail® EP umožňuje vynikající přenos maziva na trati, což snižuje počet potřebných maznic podél trati a tím se snižují vaše náklady.
- Certifikován Ministerstvem zemědělství USA (USDA)
Na biologické bázi, získalo označení Ministerstva zemědělství USA (USDA) jako BioPreferred
WHITMORE TOR Armor®
TOR Armor® je revoluční biologicky odbouratelný modifikátor tření pro temeno hlavy kolejnice (TOR FM – Top-of-Rail Friction Modifier), který podstatně snižuje hluk, opotřebení a příčné síly. Vysoké příčné síly vedou k uvolnění podkladnic a spojovacích prvků a mohou vést k převrácení vnitřní kolejnice v oblouku. TOR Armor® je navržen pro použití v nákladních a tranzitních železničních aplikacích.
Při normálním odvalování kola působí TOR Armor® jako mazivo. Když dojde ke skluzu kola, produkt okamžitě zvýší „pozitivní tření“, které sníží podmínky skluzu a vrací kola do správného valivého pohybu. Výsledkem je podstatné snížení vibrací, zvlnění a vysokofrekvenčního skřípění (pískání).
TOR Armor® neobsahuje žádná rozpouštědla ani latex. Rychle schne mezi kolem a kolejnicí v důsledku tepla vzniklého třením, ale neztvrdne v zásobovací nádrži ani na výstupních otvorech aplikátoru. Nezpůsobuje korozi zásobovací nádrže, čerpadla nebo jiných ocelových součásti. Ve většině případů je dosažitelná délka přenosu maziva 5 km (3 míle). Podstatné snížení příčné síly bylo změřeno 10 km (6 mil) od aplikátoru. Dlouhá přenosová vzdálenost často vede ke snížení počtu potřebných aplikátorů.
- Opotřebení – Snižuje skluz, houpání (také známé jako stáčení vozidla kolem svislé osy) a zvlnění.
- Hluk – Zabrání nebo podstatně sníží pronikavé pískání (vysokofrekvenčního skřípění).
- Příčné síly – Výrazně snižuje poškození kolejnice snížením příčných sil a úhlu náběhu.
- Dlouhý přenos maziva – Menší spotřeba produktu a méně potřebných aplikátorů znamená nižší náklady.
- Celoroční použití – Jednu jakost lze používat v různých klimatických podmínkách.
- Vyrobeno v USA
Patenty USA č. 9 617 498, č. 10 214 225 a patenty v řízení.
TYPICKÉ PARAMETRY | |
Viskozimetr Brookfield (vřeteno 6 @ 60 ot./min, 23°C) | 15,000 |
Měrná hmotnost, g/cm3 @ 60°F (15,5°C) | 1.270 |
Bod vzplanutí (uzavřený kelímek). | žádný |
Pevné látky % | 10 – 15 |
Aplikované množství (na 1000 náprav) tranzitní železnice nákladní železniční tratě smíšená doprava |
175 ml 300 ml 220 ml |
Vzhled | hladká tmavě šedá pasta |
Použitelný teplotní rozsah, °F (°C) | 10 (-12) až 140 (60) |